"He then removed a column by economist Konstantin Sonin criticising Rosneft’s powerful chief executive Igor Sechin"

PONARS Eurasia
30 Apr 2020

(FT) A row over censorship has plunged Russia’s top business newspaper into a crisis that could either see it fall under the Kremlin’s control or torpedo a deal to sell it, leaving it on the verge of bankruptcy. Staff at Vedomosti are in open revolt against new acting editor... 

A few days later, Mr Shmarov gave a story about state oil company Rosneft a more favourable headline. He then removed a column by economist Konstantin Sonin criticising Rosneft’s powerful chief executive Igor Sechin...

Read More © Financial Times (FT)